Rudeger Baumann: Grafika komputerowa


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Rudeger Baumann: Grafika komputerowa. ISBN 83-206-0845-7 Rudeger Baumann: Grafika komputerowa. Wydawnictwo Komunikacji i Łączności 1986, stron 319, tłumaczenie Marcin Żmijewski.

Kolejna książka z zupełnie innego świata - świata (mikro)komputerów 8-bitowych, tym razem niezwykle popularnego Commodore C64. I choć na obecna estandardy możliiwości graficzne C64 nie zachycają, to w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku wyróżniały się wśród tej kategorii komputerów. A książka zaskakuje ilością opisanych algorytmów z grafiki dwuwymiarowej a nawet podstaw grafiki trójwymiarowej. Algorytmy opisane są stosunkowo przystępnie, ale czytelnik musi przygotować się na odpowiednią porcję matematyki, która jest niezbędna w tej dzidzinie informatyki. Oczywiście przykładowe programy napisano w języku BASIC; kilka dodatkowo wykorzystuje podprogramy w języku asemblera procesora 6510.

Książka pomimo lat trzyma się "mocno", oczywiście głównie dzięki niestarzejącym się algorytmom z grafiki komputerowej. Polecam wszyustkim pasjonatom C64 i kolekcjonerom.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(21.10.2005)