Grzegorz Michałek: Co i jak w assemblerze


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Grzegorz Michałek: Co i jak w assemblerze. ISBN 83-86389-37-0 Grzegorz Michałek: Co i jak w assemblerze. Wydawnictwo Intersoftland 1995, str. 214, dyskietka.

Jak wynika ze słowa wstępnego Autora, książka jest pewnego rodzaju rozszerzeniem książki "Co i jak w asemblerze", tego samego Autora, wydanej również przez Wydawnictwo Intersoftland. Co zatem zawiera owe rozszerzenie? Zawiera całkiem sporo, bo opis obsługi plików, myszy, dżojstika, klawiatury, sampli oraz zasady tworzenia programów rezydentnych. Ale większa część książki to prezentacja różnorodnych efektów graficznych w trybie graficznym 13h, czyli 320 na 200 pikseli w 256 kolorach. Efektów jest sporo: operacje na palecie, wypisywanie tekstów, scrolle, rysowanie linie, animacje w 2D i 3D, wypełnianie obszarów, rysowanie okręgów, transformacje obrazu, a nawet morphing punktowy. Wszystko programy oczywiście napisane w asemblerze.

Interesująca pozycja dla średnio zaawansowanych programistów języka asembler, szczególnie polecam ją zainteresowanym programowaniem grafiki w trybie 13h karty graficznej VGA.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl