Strona domowa Janusza Ganczarskiego - Julio Sanchez, Maria Canton: Direct3D. Programowanie grafiki trójwymiarowej w DirectX. Biblia


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Julio Sanchez, Maria Canton: Direct3D. Programowanie grafiki trójwymiarowej w DirectX. Biblia. ISBN 83-7197-361-6 Julio Sanchez, Maria Canton: Direct3D. Programowanie grafiki trójwymiarowej w DirectX. Biblia. Wydawnictwo Helion 2001, str. 712+4, CD-ROM, tłumaczenie Marcin Pancewicz.

O tej książce można przeczytać różne opinie, ale ze zdecydowaną przewagą negatywnych. Przeciwnicy książki wymieniają głównie, że opisuje ona wersję 7.0 biblioteki DirectX, w dodatku w trybie zachowanym (ang. retained mode) zamiast używanego w grach trybu natychmiastowego (ang. immediate mode). Słów uznania nie otrzymuje także dołączona do książki płyta CD-ROM, która wbrew zapewnieniom nie zawiera pakietu DirectX 7.0 SDK. Niektórzy podnoszą nawet, że książka jest nieaktualna bo opisuje starą wersję biblioteki DirectX...

Na przekór wszystkim negatywnym opiniom o książe chcę choć częściowo ją obronić. Przede wszystkim książka zawiera dość przystępny i równocześnie obszerny opis podstaw grafiki 3D. Wprawdzie Autorzy nieco przesadzili zamieszczając historię kart graficznych komputerów PC (od MDA do SVGA), ale wstęp do grafiki 3D jest bardzo cenny dla początkującego w tej dziedzinie czytelnika. Niestety spowodowało to, że w zamierzonej objętości książki nie zmieścił się opis trybu natychmiastowego, co wyraźnie Autorzy podkreślają we wstępie. Oczywiście jednego argumentu nie można obronić. Książka jest całkowicie nieaktualna, bo najnowsza (obecnie bodaj 9.0c) wersja biblioteki DirectX ma zupełnie inne interfejsy. Ale to akurat zupełnie nie zależało od Autorów...

Podsumowując, kupowanie taj książki nie ma większego sensu chyba, że ktoś kolekcjonuje literaturę informatyczną dotyczącą programowania grafiki.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(20.08.2005)