Adam Ślosarski: DirectX w przykładach


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Adam Ślosarski: DirectX w przykładach. ISBN 83-7158-217-X

Adam Ślosarski: DirectX w przykładach. Wydawnictwo Mikom 1999, str. 132, CD-ROM.

Po kupieniu i przeczytaniu książki miałem bardzo mieszane wrażenia. Tematyka którą podjął Autor jest bardzo obszerna i jak można podejrzewać nie do ogarnięcia w książce o objętości nieco ponad 100 stron. W tej objętości Autor zmieścił zaledwie początek opisu biblioteki DirectX: komponent DirectDraw, powierzchnię DirectDraw, komponent AutoPlay oraz technikę AutoPlay. To więcej niż krótki wstęp do DirectX, to raczej wstęp do wstępu...

No ale dość narzekania (mam taki paskudny zwyczaj gdy słyszę czyjeś narzekanie: zrób to sam lepiej...). Książka dała mi ogólne pojęcie o budowie biblioteki DirectX i świadomość, że jak każde tak obszerne narzędzie wymaga wiele pracy do całkowitego opanowania. Dołączona płyta CD-ROM zawiera kody źródłowe przykładowych programów i nic ponadto. A szkoda bo na płycie z powodzeniem można by umieścić np. DirectX SDK autorstwa Micrsoftu, który jest prawdziwą kopalnią przykładowych programów i ciekawych technik programistycznych. Ale miało być już dość narzekania. Zatem tym razem bez konkluzji...


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl