Kelly Dempski: DirectX. Rendering w czasie rzeczywistym


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Kelly Dempski: DirectX. Rendering w czasie rzeczywistym. ISBN 83-7361-120-7 Kelly Dempski: DirectX. Rendering w czasie rzeczywistym. Wydawnictwo Helion 2003, stron 687, CD-ROM.

Książka opisuje wersję 8.0 biblioteki DirectX, ale szczególną uwagę Autor poświęca programom cieniowania wierzchołków i programom cieniowania pikseli (ang. vertex & pixel shader). Książka opisuje oczywiście także klasyczne metody renderingu ale aż 2/3 obętości przypada na opis programowalnego potoku DirectX. Z tego też powodu książkę można polecić co najmniej srednio zaawansowanym programistom DirectX. Oczywiście wszystkie programy przykładowe znajdują się na płycie CD-ROM dołączonej do książki.

Biblioteka DirectX kojarzona jest najczęściej (i słusznie) z grami komputerowymi. Stąd nieco zaskakująca jest informacja o Autorze, który nie jest programista gier ale zajmuje się multimediami, wirtualną rzeczywistością oraz telewizją interaktywną. Ale wbrew pozorom to zaleta - Autor nie skupia się tylko i wyłącznie nad mechanizmami wykorzystywanymi przy tworzeniu gier komputerowych.

Jak już napisałem wyżej, książkę polecam średnio zaawansowanym programistom DirectX. Pomimo, że aktualnie najnowsza wersja tej biblioteki to 10.0, techniki opisane w książce są ciągle stosowane i jest to obowiązkowa lektura każdego programisty 3D.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(30.09.2007)