Strona domowa Janusza Ganczarskiego - John Lansdown: Grafika komputerowa


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

John Lansdown: Grafika komputerowa. ISBN 83-204-1229-3 John Lansdown: Grafika komputerowa. WNT 1990, str. 191, tłumaczenie: Jan Zabrodzki, Marian Łakomy.

Angielski oryginał prezentowanej książki został wydany w 1987 roku, stąd początkowa jej część dotycząca urządzeń peryferyjnych ma znaczenie wyłącznie historyczne. Reszta, czyli opis podstawowych algorytmów z grafiki komputerowej i geometrii obliczeniowej, jest w pełni aktualna. Niestety nie jest to opis szczególnie obszerny - Autor ograniczały możliwości wykorzystanego komputera, którym był Apple II. Na szczęście programy przykładowe zamieszczone w książce zostały napisane w specjalnym pseudokodzie (składnia jest zbliżona do języka Pascal), w którym Autor założył użycie jedynie 6 standardowych procedur graficznych. Dzięki temu programy można w stosunkowo łatwy sposób dostosować do używanego języka programowania i dostępnej biblioteki graficznej.

Choć książkę trudno polecać jako podręcznik algorytmów w grafice komputerowej, to jednak jest ona cennym uzupełnieniem. Warto także wykorzystać przykładowe implementacje opisywanych w książce algorytmów.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(13.05.2006)