Strona domowa Janusza Ganczarskiego - Nabajyoti Barkakati: Grafika i animacja w Windows


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Ksi+/-żki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Nabajyoti Barkakati: Grafika i animacja w Windows. ISBN 83-85515-98-4 Nabajyoti Barkakati: Grafika i animacja w Windows. Wydawnictwo Intersoftland 1994, str. 430, dyskietka, tłumaczenie Paweł Paroń

Książka pochodzi z czasów Windows 3.X, kompilatora Borland C++ 3.X oraz biblioteki OWL (ang. Object Windows Library). Autor korzystając z powyższych narzędzi przybliża czytelnikowi tajniki programowania GDI (ang. Graphics Device Interface). Niezorientowanym wyjaśniam, że biblioteka OWL nie jest już od dawna rozwijana - Borland zastąpił OWL biblioteką VCL, a GDI to standardowy mechanizm dostępny także w najnowszych wersjach systemu Windows, dzięki czemu przykładowe programy działają bez żadnego problemu (pliki źródłowe i wykonywalne dostępne na dyskietce dołączonej do książki).

Książkę trudno polecić dziesięć lat po jej wydaniu. Jedynymi elementami, które nie zestarzały się są: opis interfejsu GDI, opis plików graficznych BMP, PCX, GIF, TIFF i TGA oraz prezentacja podstawowych algorytmów w grafice 3D.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(29.01.2004)