Andrzej Marciniak: Grafika komputerowa w języku Turbo Pascal


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Andrzej Marciniak: Grafika komputerowa w języku Turbo Pascal. ISBN 83-85060-46-4

Andrzej Marciniak: Grafika komputerowa w języku Turbo Pascal, Wydawnictwo Nakom 1998, stron 674, dyskietka.

Książkę Andrzeja Marciniaka dotknął typowy los literatury skoncentrowanej na konkretnym środowisku programistycznym. Wykorzystany w książce Turbo Pascal, choć jeszcze stosowany w dydaktyce, nie jest już (chyba?) stosowany do tworzenia oprogramowania, a już z pewnością do programowania grafiki. Ale zamiast narzekać na Pascal trzeba powiedzieć, że książka zawiera solidną porcję wiedzy na temat grafiki komputerowej. Algorytmy są starannie opisane, nie brakuje rysunków i oczywiście wzorów matematycznych. Ta część książki oczywiście jest ciągle aktualna. Szkoda tylko, że Autor kończy książkę na cieniowaniu - aż prosi się o dokładny opis i implementację teksturowania. Na załączonej dyskietce znajdują się wszystkie programy zamieszczone w książce, animowany program - przewodnik po module Graph języka oraz wersje źródłowe ponad 290 funkcji i procedur opisanych w książce.

Czy warto kupić książkę Marciniaka? Z jednej strony mamy dużą porcję solidnie opisanych algorytmów graficznych. Z drugiej - wysoką cenę (cena na stronie Wydawnictwa to 74 zł). Chyba lepiej kupić klasyczną pozycję Foleya...


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl