Waldemar Pokuta: OpenGL. Ćwiczenia


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Waldemar Pokuta: OpenGL. Ćwiczenia. ISBN 83-7361-172-X Waldemar Pokuta: OpenGL. Ćwiczenia, Wydawnictwo Helion 2003, stron 144.

Książka dość nietypowa. Z jednej strony rzadko spotykane wykorzystanie biblioteki OpenGL z poziomu języka Object Pascal i pakietu Delphi. Z drugiej strony formuła wprawdzie typowa do Helionowskiej serii "Ćwiczenia... ", ale chyba niezbyt w tym wypadku przystająca do rodzaju zagadnienia. Kilkadziesiąt przykładowych programów (do pobrania na serwerze FTP Wydawnictwa Helion), to w mojej ocenie za mało aby w pełni zrozumieć omawiane możliwości OpenGL. Brak solidnego opisu zmusza Czytelnika do poszukiwań w innych źródłach, co moim zdaniem podważa sens zakupu książki...

Podsumowując nie polecam zakupu książki, zwłaszcza osobom, które korzystają z OpenGL z poziomu języka Object Pascal. Niewielkim nakładem sił do nauki OpenGL można znacznie skuteczniej wykorzystać dostępne w dużych ilościach programy napisane w językach C i C++.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(25.02.2005)