Strona domowa Janusza Ganczarskiego - Andrzej Orłowski: OpenGL. Leksykon kieszonkowy


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Andrzej Orłowski: OpenGL. Leksykon kieszonkowy. ISBN 83-7361-968-2 Andrzej Orłowski: OpenGL. Leksykon kieszonkowy. Wydawnictwo Helion 2005, str. 159.

To już drugie podejście Wydawnictwa Helion do tandemu OpenGL+Delphi. Podejście całkiem udane, bo choć książka nie jest wielka (faktycznie mieści się w kieszeni), to zawiera dużą ilość informacji. Autor zdołał bowiem w tak małej objętości omówić następujące zagadnienia dotyczące biblioteki OpenGL: rzutowanie, prymitywy graficzne, bryły 3D, krzywe i powierzchnie Beziera, oświetlenie, mapy bitowe i obrazy, materiały i tekstury, przekształcenia geometryczne oraz import obiektów 3D. Oczywiście opis uzupełniony jest o dość liczne programy przykładowe (lub najważniejsze ich fragmenty) oraz, niestety dość kiepskiej jakości, rysunki. Jedynie nieco niezrozumiała pozostaje decyzja Wydawnictwa, zmuszająca zainteresowane osoby do samodzielnego przepisania kodu źródłowego programu - nie jest on dostępny na stronie WWW Helionu.

Choć książka nie uwolni programistów Delphi od korzystania z przykładów i książek opisujących programowanie biblioteki OpenGL w języku C, to stanowi dobre i przystępne wprowadzenie do tej tematyki. I dla początkujących adeptów tandemu OpenGL+Delphi książkę zdecydowanie polecam.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(19.11.2005)