Mark DeLoura: Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Mark DeLoura: Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1. ISBN 83-7197-704-2 Mark DeLoura: Perełki programowania gier. Vademecum profesjonalisty. Tom 1. Wydawnictwo Helion 2002, stron 640+4, CD-ROM, tłumaczenie Rafał Jońca.

Perełki programowania gier to tyleż interesująca co kontrowersyjna propozycja dla programistów. Kontrowersyjna, bo trudno uznać książkę za jakaś całość, jest to raczej zbiór różnorodnych porad dla programistów. Wśród tych porad odnaleźć można zarówno dotyczące technik programistycznych (oczywiście języki C i C++), matematyki, sztucznej inteligencji no i oczywiście grafiki komputerowej. Poszczególne rozdziały - "perełki" prezentują różny poziom zawansowania. Wiele z nich zakłada posiadanie przez Czytelnika znacznego poziomu wiedzy w omawianej dziedzinie. Część "perełek" została zilustrowana przykładowymi programami, co znacznie podwyższa atrakcyjność tekstu. Dołączony do książki CD-ROM zawiera poza kodami źródłowymi programów także archiwum z tekstami Magazynu 3D z 2000 roku, bibliotekę GLUT oraz pliki z ilustracjami z kolorowej wkładki umieszczonej w książce.

Książkę gorąco polecam, ale raczej nie dla początkujących programistów gier.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl