Wojciech Jawor: Principia silnika


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Wojciech Jawor: Principia silnika. ISBN 83-911190-0-9 Wojciech Jawor: Principia silnika, 1999, stron 248, dyskietka.

Całkowicie autorska książka Pana Wojciecha Jawora (http://www.cs.ucr.edu/~wojtek/), której treść najlepiej opisuje podtytuł: Programowanie silnika graficznego z wykorzystaniem DirectX oraz C++. Pozycja ta jest bardzo różnorodnie oceniana. Można np. spotkać się z głosami krytycznymi, że Autor prezentuje przestarzałe techniki drzewa BSP i map świetlnych. Są także głosy mówiące o zastosowaniu starej wersji biblioteki DirectX. To wszystko oczywiście prawda. Ale autorzy głosów krytycznych zapominają, że książki informatyczne starzeją się tak szybko jak technologie które opisują. Tymczasem książka łagodnie wprowadzi czytelnika od podstaw programowania biblioteki DirectX w systemie Windows do utworzenia niemal kompletnego silnika graficznego (ang. graphics engine) trójwymiarowej gry. Do kompletnego silnika brakuje tylko opisu budowy postaci gry.

Książkę zdecydowanie polecam wszystkim zainteresowanym programowaniem gier trójwymiarowych. Niska cena i omawianie problematyki od podstaw powinno zainteresować każdego początkującego w tej dziedzinie.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(15.03.2004)