Mason McCuskey: Programowanie gier w DirectX


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Mason McCuskey: Programowanie gier w DirectX. ISBN 83-7279-281-X Mason McCuskey: Programowanie gier w DirectX. Wydawnictwo MIKOM 2003, stron 896, CR-ROM.

Książka stanowi obszerne źróło informacji o programowaniu biblioteki DirectX w wersji 8.0. Pojawiające się w niektórych miejscach odwołania do DirectX 9.0, to tylko dziwny pomysł ze strony polskiego Wydawnictwa. Zawartość najlepiej charakteryzują tytuły trzech części, na które podzielona jest książka: podstawy to wprowadzenie do programowania Windows, matematyki i grafiki 3D oraz DirectX; dwie pozostałe części skupiają się na opisie populanych efektów graficznych 2D i 3D. Zestaw prezentowanych efektów jest obszerny, a w opisywanych technikach brakuje chyba jedynie szerszego wykorzystania programowalnej części potoku graficznego DirectX.

Pomimo wspomnianych niedociągnięć, książka jest jedną z dwóch najważniejszych pozycji o bibliotece DirectX 8.0 wydanych w języku polskim. Druga to książka Kelly Dempski: DirectX. Rendering w czasie rzeczywistym Wydawnictwa Helion, której oryginał należy zresztą do tej samej serii wydawniczej co recenzowana pozycja. Reasumując, jest to podstawowy nabytek początkującego i średnio zaawansowanego programisty DirectX, ale jej kupno nie jest obecnie ani łatwe ani tanie...


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(03.10.2007)