John Levine: Programowanie plików graficznych w C/C++


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

John Levine: Programowanie plików graficznych w C/C++. ISBN 83-86149-13-2 John Levine: Programowanie plików graficznych w C/C++, Wydawnictwo Translator 1995, stron 520, dyskietka, tłumaczenie Henryk Borek.

Książka chyba unikatowa na polskim rynku, jeżeli chodzi o podejmowaną tematykę. Angielski oryginał pochodzi z 1993 roku nic więc dziwnego, że w międzyczasie pojawiły się nowe formaty plików graficznych (np. PNG, JPEG 2000), a kilka opisanych w książce zanika tak jak i systemy, z których pochodzą (IFF/ILBM - Amiga OS, GEM IMG - Atari TOS). Reszta książki jest nadal aktualna i stanowi pokaźną porcję wiedzy na temat budowy popularnych plików graficznych. Dyskietka dołączona do książki zawiera komplet tekstów źródłowych programów opisanych w książce, które kosztem niewielkiego wysiłku można zastosować w programach. Niestety szczupłość miejsca nie pozwoliła Autorowi na zamieszczenie wyczerpujących opisów plików wektorowych, w szczególności EPS.

Książkę polecam średnio zawansowanym programistom C/C++, który zainteresowni są obsługą plików graficznych w swoich programach. Czytelnik szukający dokładnego opisu formatów plików powinien jednak sięgnąć do odpowiednich specyfikacji.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl