Strona domowa Janusza Ganczarskiego - Nicholas Wilt: Ray-Tracing obiektowo zorientowany z przykładami w języku C++


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Nicholas Wilt: Ray-Tracing obiektowo zorientowany z przykładami w języku C++. ISBN 83-86149-04-3 Nicholas Wilt: Ray-Tracing obiektowo zorientowany z przykładami w języku C++. Wydawnictwo Transaltor S.C. 1994, str. 416+4, opcjonalna dyskietka, tłumaczenie Przemysław Gamdzyk.

Książka zawiera kompletny opis biblioteki OORT (ang. Object-Oriented Ray-Tracer) do tworzenia grafiki 3D przy zastosowaniu algorytmu śledzenia promieni. Jednocześnie Autor przedstawia zaimplementowane algorytmy oraz inne alternatywne techniki, które nie zostały wykorzystane w bibliotece OORT. Takie połączenie wydaje się idealne dla czytelnika, który chce poznać podstawowe zagadnienia algorytmu śledzenia promieni. Całość wytrzymała próbę czasu, a przedmiotowy algorytm jest przez niektórych postrzegany jako przyszłość trójwymiarowej grafiki komputerowej. W tym wszystkim zupełnie niepotrzebny jest tylko wstęp do programowania obiektowego w języku C++.

Książkę czyta się dość łatwo, tłumaczenie jest przyzwoite, choć tłumacz zastrzega, że niektóra terminologia po raz pierwszy pojawiła się w wersji polskojęzycznej. Kod źródłowy całej biblioteki OORT można obecnie pobrać z internetu, ale zainteresowani muszą uwzględnić, że zawiera on wstawki asemblerowe i do kompilacji wymaga pakietu Borland C++ 3.1.

Do lektury książki zachęcam każdego zainteresowanego techniką śledzenia promieni.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(06.08.2005)