Jacek Tarasiuk: Sound Blaster. Budowa i podstawy programowania


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Jacek Tarasiuk: Sound Blaster. Budowa i podstawy programowania. ISBN 83-85545-32-8 Jacek Tarasiuk: Sound Blaster. Budowa i podstawy programowania. Wydawnictwo Lupus 1995, stron 128, dyskietka.

Termin Sound Blaster to synonim standardu wśród kart dźwiękowych, niemal jak żywa legenda. Tak było w 1995 roku, kiedy powstała opisywana książka, tak też właściwie jest i obecnie. Powstają kolejne produkty pod marką Sound Blaster, które stanowią standard wśród kart amatorskich. Wiem, że w tym miejscu pojawią się głosy sprzeciwu - jest duży wybór kart dźwiękowych innych producentów, ale i tak wszystkie porównywane są do Sound Blastera...

No ale dość zachwytu nad Sound Blasterem, popatrzmy bliżej na książkę. A w niej Autor przedstawia zarówno niezbędne teoretyczne wiadkomości o akustyce, dźwięku i jego komputerowej syntezie jak i oczywiście budowę kart dźwiękowych Sound Blaster. Owe wprowadzenie teoretyczne to znakomity pomysł - w końcu nie każdy jest muzykiem z wykształcenia. Ostatnie rozdziały książki poświęcone są programowaniu karty Sound Blaster. Przykładowe programy (dostępne także na dyskietce dołączonej do książki) napisane są w Turbo Pascalu.

Oczywiście w dobie wszechobecności systemu Windows treści zawarte w książce stały się nieprzydatne dla grona potencjalnych odbiorców - programistów. No chyba, że ktoś chce poznać budowę karty dźwiękowej Soud Blaster lub programuje dźwięk w systemie DOS.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl