Andre LaMothe, John Ratcliff, Mark Seminatore, Denise Tyler: Sztuczki i tajemnice programowania gier


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Andre LaMothe, John Ratcliff, Mark Seminatore, Denise Tyler: Sztuczki i tajemnice programowania gier. ISBN 83-901237-7-0 Andre LaMothe, John Ratcliff, Mark Seminatore, Denise Tyler: Sztuczki i tajemnice programowania gier. Wydawnictwo LT&P 1996, stron 578, CD-ROM, tłumaczenie: Paweł Grudniak.

Oto kolejny przykład ciekawej książki, która w znacznej części jest już pozycją historyczną... Oryginał pochodzi z 1994 roku i przedstawia ówczesny stan wiedzy na temat programowania gier komputerowych. Autorzy zaczynają od opisania algorytmów tworzenia grafiki dwuwymiarowej, obsługi urządzeń we/wy (system DOS), sztucznej inteligencji, przechodząc na końcu do opisania technik tworzenia takich gier jak DOOM czy Wolfenstein.

Każdemu rozdziałowi książki towarzyszy kod źródłowy napisany w języku C ze wstawkami asemblerowymi, przygotowany do kompilacji przy użyciu Microsoft C. Ze względu na zastosowaniem biblioteki graficznej specyficznej dla powyższego kompilatora część przykładów nie kompiluje się pod innymi środowiskami. Całość przykładów umieszczona jest na płycie CD-ROM.

Komu można polecić książkę do pisania gier aktualną na 1994 rok? Moim zdaniem każdemu kto chce zająć się programowaniem gier! Opisane w książce algorytmy to coś w rodzaju elementarza dla programisty. Oczywiście nie ma sensu poznawać technik używania przerwań w systemie DOS czy też budowy karty graficznej VGA (chyba, że ktoś piszę grę pod DOS) ale znaczna część książki jest aktualna. Poza tym ząb czasu uczynił książkę stosunkowo tanią. Ciekawe czy autorzy pokusili się na aktualizację treści do współczesnych środowisk i bibliotek - to mogła by być bardzo interesująca lektura...


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl