Piotr Besta: Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Piotr Besta: Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal. ISBN 83-7197-680-1 Piotr Besta: Tworzenie gier 2D i 3D w języku Turbo Pascal. Wydawnictwo Helion 2002, stron 414.

Biorąc pod uwagę datę wydania, książka pochodzi z innego świata. Narzędzia i techniki opisywane w książce swoją świetność miały w pierwszej połowie lat 90-tych ubiegłego wieku. Mariaż Turbo Pascala, asemblera i tzw. "trybu 13h" pamięta wielu programistów, w tym także piszący te słowa. Jednak wprowadzenie nowoczesnych systemów z rodziny Windows oraz akceleratorów graficznych i związana z tym zupełnia zmiana sposobu programowania grafiki 2D/3D spowodowały, że w książce aktualne są tylko algorytmy... Pomimo opisanych wad, książka cieszy się zaskakującą popularnością na rynku wtórnym. Jej kupno na Allegro wymaga albo dużych pieniędzy (oczywiście względem jej realnej wartości), albo dużej ilości szczęścia.

Bardzo ciężko jest napisać konkluzję - z jednej strony przestarzałe techniki, z drugiej jednak nostalgia za ręcznym programowaniem rejestrów karty VGA w asemblerze i Turbo Pascalu. Jeżeli jednak Czytelniku zamierzasz progamować gry 2D/3D przy użyciu współczesnych technik i narzędzi, książka ta będzie mało przydatna. Ale, gdy Turbo Pascal jest Twoim podstawowym narzędziem pracy, to znajdziesz w tej książce wiele ciekawych informacji.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(02.10.2007)