Marek Domaradzki, Robert Gembara: Tworzenie realistycznej grafiki 3D


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Marek Domaradzki, Robert Gembara: Tworzenie realistycznej grafiki 3D. ISBN 83-85455-30-2 Marek Domaradzki, Robert Gembara: Tworzenie realistycznej grafiki 3D. Wydawnictwo LYNX-SFT 1993, stron 215, dyskietka.

Bardzo interesująca książka polskich Autorów, która wprowadza Czytelnika w zagadnienia generowania grafiki trójwymiarowej i to bez użycia specjalizowanych bibliotek 3D. Opis jest kompletny i zaczyna się od niezbędnych podstaw matematycznych, poprzez tworzenie brył 3D, przekształcenia w przestrzeni trójwymiarowej i rzutowanie aż do wyznaczania widocznych części powierzchni i cieniowania. Mniej więcej na takim etapie kończyły się ówczesne możliwości programowego generowania grafiki 3D - mowa oczywiście o komputerach PC. Całość ilustrowana jest tekstami źródłowymi programów (pełne teksty znajdują się na dyskietce, której niestety nie posiadam) oraz opisem programu RAY korzystającego z prezentowanych algorytmów. A w dodatku opis budowy plików TIFF.

Książka stanowi kolejny przykład, że wiele algorytmów wytrzymuje próbę czasu. W zakresie omawianego materiału książka Marka Domaradzkiego i Roberta Gembary ciągle stanowi wartościowy nabytek.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(28.06.2004)