Kamil Dąbkowski: VRML 97. Trzeci wymiar sieci


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Kamil Dąbkowski: VRML 97. Trzeci wymiar sieci. ISBN 83-7158-109-2 Kamil Dąbkowski: VRML 97. Trzeci wymiar sieci. Wydawnictwo Mikom 1998, stron 196, CD-ROM.

Perspektywa czasu jaki upłynął od wydania książki pozwala na ocenę popularności opisywanej w niej technologii VRML (ang. Virtual Reality Modeling (Markup) Language). A tej próby VRML niestety nie wytrzymał. W mojej ocenie technologia ta pojawiała się zbyt wcześnie. Wolne połączenia z Internetem oraz słabo rozwinięte konsumenckie akceleratory grafiki 3D, zniechęciły użytkowników do poruszania się w wirtualnych światach. Aktualnie technologia VRML nie jest już rozwijana. Zainteresowanych tą problematyką odsyłam pod adres: http://www.web3d.org.

Czas powrócić do właściwego tematu, czyli recenzji książki. Trzeba przyznać, że książkę tę czyta się z przyjemnością. Opis języka VRML jest obszerny i na tyle kompletny, aby nie było konieczności sięgania do oficjalnej dokumentacji. Opis uzupełniają przykładowe pliki WRL. Jedynie część III książki przegrała z upływającym czasem, ale tak to zwykle jest z opisem narzędzi. Ważnym uzupełnieniem książki jest zawartość dołączonej płyty CD-ROM.

Książkę polecam każdemu zainteresowanemu poznaniem technologii VRML.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(22.05.2004)