James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes, Richard L. Philips: Wprowadzenie do grafiki komputerowej


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes, Richard L. Philips: Wprowadzenie do grafiki komputerowej. ISBN 83-204-2662-6 James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes, Richard L. Philips: Wprowadzenie do grafiki komputerowej. WNT 2001, wydanie drugie, stron 674, tłumaczenie Jan Zabrodzki.

Książka reklamowana jako "uznawana w świecie za najlepszą pozycję dotyczącą grafiki komputerowej". Polskie wydanie to tłumaczenie pierwszego angielskiego wydania z 1994 roku (oryginał doczekał się uaktualnionego wydania drugiego). W przypadku tak dynamicznej dziedziny jak grafika komputerowa data wydania książki wyznacza w praktyce jak zawansowany materiał może się w niej znajdować. Przykłady bazują na pakiecie SPHIGS (uproszczona wersja standardu PHIGS 3D) i od razu trzeba powiedzieć, że część książki poświęcona temu pakietowi to część historyczna. To samo można powiedzieć o rozdziale opisującym sprzęt do grafiki komputerowej. Na szczęście nie zestarzały się opisy algorytmów, które bardzo licznie występują w książce. Jednocześnie Autorom udało się, moim zdaniem, uniknąć przeładowania książki wzorami matematycznym, których w grafice komputerowej nie brakuje.

Podstawowa polskojęzyczna lektura dla zainteresowanych algorytmami w grafice komputerowej. Polecam!


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl