Piotr Andrzejewski, Jakub Kurzak: Wprowadzenie do OpenGL. Programowanie zastosowań graficznych


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Recenzja

Piotr Andrzejewski, Jakub Kurzak: Wprowadzenie do OpenGL. Programowanie zastosowań graficznych. ISBN 83-909380-6-5 Piotr Andrzejewski, Jakub Kurzak: Wprowadzenie do OpenGL. Programowanie zastosowań graficznych, Wydawnictwo Kwantum 2000, stron 197.

Interesująca propozycja autorstwa dwóch studentów piątego roku informatyki na Wydziale Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Książka stanowi dobre wprowadzenie w miejscami trudną tematykę programowania grafiki 3D przy użyciu biblioteki OpenGL. Szkoda tylko, że niewielka objętość nie pozwoliła na opisanie i zilustrowanie przykładowymi programami bardziej zaawansowanych możliwości OpenGL. Aha, właśnie z tymi przykładowymi programami jest mały problem. Kiedyś były one umieszczone na stronie WWW, ale aktualnie tej strony już nie ma. Ale na szczęście wersja offline tej strony była umieszczona na płycie CD-ROM dołączonej do CHIPa nr 2/2000.

Autorom należą się brawa za odwagę wydania i napisania pierwszej polskiej książki o OpenGL. Książkę polecam osobom rozpoczynającym programowanie przy użyciu tej biblioteki.


Spis treści


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl
(09.12.2004)