Power Tetris 1.51


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Opis programu

Power Tetris jest kolejną (czy ktokolwiek wie którą?) implementacją klasycznej gry Tetris. Sam pomysł gry dwóch graczy w oddzielnych "studniach" oraz kolejnych poziomów do przejścia został przeniesiony z Tetris 2 - wersji na nieśmiertelną "Trumnę" (dla niewtajemniczonych: chodzi o ZX Spectrum). Cała gra została napisana w Borland Pascal-u 7.00 z wykorzystaniem wstawek assemblerowych oraz grafiki BGI (około 12.000 wierszy tekstu źródłowego). Pomimo zastosowania stosunkowo wolnej biblioteki graficznej gra działa z zadowalającą prędkością nawet na 386 20 MHz co zostało stwierdzone empirycznie.

Do przejścia jest 100 etapów. Niektóre są łatwe inne nawet bardzo trudne. Każdy gracz ma na początku 3 życia. Pomyślne ukończenie każdego etapu podzielnego przez 5 (tj. 5,10,15...) oznacza otrzymanie dodatkowego życia. Owe pomyślne ukończenie etapu polega na zrobieniu odpowiedniej ilości redukcji pojedynczych, podwójnych, potrójnych i poczwórnych (ich ilość jest na bieżąco wyświetlana w okienkach Reductions, odpowiednio dla każdego gracza) oraz zniszczenia wszystkich klocków oznaczonych literką D (destroy...). Naturalnie oprócz powyższych wymagań nie wolno zapełnić studni po brzeg...

Program przechowuje 15 najlepszych wyników i zapisuje na dysku w pliku POWTET.SCO. Jeżeli chcesz usunąć stare zapisy w tym pliku po prostu go skasuj. Gra automatycznie utworzy nowy plik gdy zajdzie taka potrzeba. Usunięcie pliku POWTET.CFG spowoduje ustawienia domyślnej konfiguracji (klawiszy sterujących, kierunku obrotu i rodzaju kolorowania klocków). W dowolnej chwili można nagrać stan gry w pliku o rozszerzeniu *.SAV. Pliki *.SAV mają stałą długość i są, notabene w bardzo prosty sposób, szyfrowane.

W grze "zaszyte" są trzy tajne słowa - kody. Podaje się je w linii wywołania jak parametry. Dla przykładu podam jedno z tych tajnych słów. Zaznaczam od razu, że są to bardzo trywialne słowa. Przykład wywołania z hasłem: PowTet POWER. Spróbuj a nie będziesz zawiedziony!

Wymagania minimalne programu:


Opcje gry

Oto opis wszystkich spotykanych w grze przycisków (od lewej):

Klawisze aktywne podczas gry:


Edytor poziomów

Razem z grą powstał program do edycji poziomów: Power Tetris Level Editor 0.94B. Już sam numer wersji wskazuje, że nie jest to doskonałe narzędzie, ale wystarczyło do zaprojektowania poziomów dołączonych do gry.


Zrzuty ekranów

Power Tetris v1.51 Power Tetris Level Editor 0.94B

Do pobrania


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl