Power Tetris 2.01


Strona główna | Autor | Borland C++ 5.5 | GUI | Książki | OpenGL | Programy | Projekty | Teksty

Opis programu

Power Tetris jest kolejną (czy ktokolwiek wie którą?) implementacją klasycznej gry Tetris. Sam pomysł gry dwóch graczy w oddzielnych "studniach" oraz kolejnych poziomow do przejścia został przeniesiony z Tetris 2 - wersji na nieśmiertelną "Trumnę" (dla niewtajemniczonych: chodzi o ZX Spectrum). Cała gra została napisana w języku C++ przy użyciu kompilatora DJGPP i liczy około 10.600 linii tekstu źródłowego. Do obsługi grafiki i dźwięku została zastosowana biblioteka Allegro.

Do przejścia jest 100 etapów. Niektóre są łatwe inne nawet bardzo trudne. Każdy gracz ma na początku 3 życia. Pomyślne ukończenie każdego etapu podzielnego przez 5 (tj. 5,10,15...) oznacza otrzymanie dodatkowego życia. Owe pomyślne ukończenie etapu polega na zrobieniu odpowiedniej ilości redukcji pojedynczych, podwójnych, potrójnych i poczwórnych (ich ilość jest na bieżąco wyświetlana w okienkach Reductions, odpowiednio dla każdego gracza) oraz zniszczenia wszystkich klocków oznaczonych literką D (destroy...). Naturalnie oprócz powyższych wymagań nie wolno zapełnić studni po brzeg...

Program przechowuje 15 najlepszych wyników i zapisuje na dysku w pliku POWTET.DBF. Jeżeli chcesz usunąć stare zapisy w tym pliku po prostu go skasuj. Gra automatycznie utworzy nowy plik gdy zajdzie taka potrzeba. Usunięcie pliku POWTET.CFG spowoduje ustawienia domyślnej konfiguracji (klawiszy sterujących, kierunku obrotu i rodzaju kolorowania klocków). W dowolnej chwili można nagrać stan gry w pliku o rozszerzeniu *.SAV. Pliki *.SAV mają stałą długość i są, notabene w bardzo prosty sposob, szyfrowane.

Muzyka w grze zawarta jest w plikach *.MID. Program potrafi odtworzyć 8 takich plików, o nazwach odpowiednio: mus1.mid, mus2.mid,... Gracz może zatem samodzielnie wybrać odpowiednią muzykę. Zapis danych o poszczególnych etapach jest taki sam jak w wersji tej gry npisanej w Pascalu. Można więc zastosować umieszczony tam edytor etapów.

W grze "zaszyte" są trzy tajne słowa - kody. Podaje się je w linii wywołania jak parametry. Dla przykładu podam jedno z tych tajnych słów. Zaznaczam od razu, że są to bardzo trywialne słowa. Przykład wywołania z hasłem: PowTet POWER. Spróbuj a nie będziesz zawiedziony!

Wymagania minimalne programu:


Opcje gry

Oto opis wszystkich spotykanych w grze przycisków (od lewej):

Klawisze aktywne podczas gry:


Do pobrania


© Janusz Ganczarski
JanuszG@enter.net.pl